Priveste, inger, catre casa de Thomas Wolfe

 
Nu stiu cum am ratat pana pana la varsta de 25 de ani sa citesc aceasta carte monumentala pentru literatura cotemporana, in principal, si pentru cea americana, in special. Daca nu ati auzit de autor, nu va faceti griji, nu a avut cand sa iasa in evidenta prea mult, nascut in 1900, moare 38 de ani mai tarziu, dupa ce statuse o perioada si in coma. Nu este prilejul aici sa va vorbesc despre probleme de sanatate, caci am de gand sa scriu cu alta ocazie despre bolile si operatiile unor scriitor importanti.
  Despre carte
Eu am avut variata de la Polirom din 2008, click aici sa vedeti pretul, foarte bine igrijita si tradusa, meritand sa il amintesc si pe traducator care a facut o treaba grozava : Marcel Cornis-Pope. Personajul central al cartii este Eugen Gant, cu un spirit destul de determinist asupra conditiei umane si cu o continua lupta cu divinitatea, devenita in mod recurent, o lupta cu sine. Eugen, descendent al familiei Gant, o saga monumentala construita de Wolfe, fara cusur din punct de vedere scriitoricesc. Un tata betiv si manipulator prin prisma conditiei de batran neajutorat, o mama, Eliza, autoconsiderata cea mai importanta persoana din micul orasel american si care are tendinta sa controleze si respiratia copiilor. Control care se va dovedi ineficient in cunoasterea spiritului propriilor copii.
„Printre contemporanii lui si ai mei, il consider pe Thomas Wolfe primul si cel mai important, pentru ca noi toti am esuat, dar Wolfe a trait esecul cel mai grandios, caci s-a straduit cel mai mult sa spuna totul... A avut poate un talent care il depasea pe al nostru, ar fi putut deveni cel mai mare scriitor american..." (William Faulkner)
P.S. As nota un aspect care mi s-a parut foarte interesant despre autor. Daca cititi cartea, o sa va pierdeti intre literele asezate magistral si o sa aveti senzatia ca sunteti un soricel care ii roade opera. Atat de bine este scrisa. Ciudat lucru, afland apoi ca Wolfe s-a prezentat cu manuscrisul la editura fiind vraiste. Omul a scris-o asa cum a simtit, fara sa modifice nimic. Va recomand !

LinkWithin

2Parale.ro secundar.ro PC M@DDdaedalusonline.roQuick24
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...